Rannikon ja Ahvenanmaan keskusrekisteri (1.4.2020 alkaen)

Asiakkaita kehotetaan käyttämään sähköisiä kanavia ja puhelinpalvelua asioinnissaan keskusrekisterin kanssa.

Keskusrekisterin tehtävänä on ylläpitää seurakuntien kirkonkirjoja ja laatia virkatodistuksia.

Keskusrekisterin Pietarsaaren aluetoimisto löytyy Pietarsaaren keskustan viereen, Ebba Brahen Puistikko 2. Henkilökunta palvelee arkisin klo. 9-15.

Keskusrekisterin Vaasan aluetoimisto löytyy Vaasan seurakuntayhtymän tiloilla, Koulukatu 26-28. Henkilökunta palvelee arkisin klo. 9-15.

Rannikon ja Ahvenanmaan keskusrekisteriin kuuluvat seurakunnat ovat: Vöyrin seurakunta, Bergö, Jakobstads svenska, Korsholms svenska, Korsnäs, Kristinestads svenska, Kristiinankauppungin suomalainen, Kronoby, Kvevlax, Larsmo, Malax, Nykarleby, Pedersöre, Petalax, Pietarsaaren suomalainen, Replot, Solf, Vasa svenska seurakunnat.

Voit kääntyä keskusrekisteriin seuraavissa tapauksissa

• Virkatodistus ja Sukuselvitykset

Asioi keskusrekisterissä puh. 040 759 1204