Vuxna

Dagsträffen i Oravais församlingshem för dig som är pensionär eller annars dagledig. Se kommande träffar i evenemangskalendern!

Daxträffen i Maxmo. Se kommande träffar i evenemangskalendern!

Bibelkväll i Maxmo församlingshem varannan måndag kl 19.00. Kontakt Bo-Erik Granlund

Bibelkväll i Brudsund bykyrka varannan måndag kl 19.00. Kontakt Bo-Erik Granlund

Bönestund i Vörå prostgård söndagskvällar kl. 19–20. Vi samlas och ber för bygden, församlingen och Finland. När det är kvällsgudstjänst i Vörå kyrka samlas vi genast efter gudstjänstens slut. Välkommen!

Mammabibelgrupp

Välkommen med på mammabibelgrupp i Vörå församlingshem! Gruppen samlas på tisdagar ca varannan vecka kl.10 i församlingens dagklubbsutrymmen. Ingång via dagklubbsdörren. Barnen är naturligtvis varmt välkomna med! Enkel lunch serveras cirka kl.11 mot en frivillig avgift till förmån för missionen. Ta gärna med dig en bibel, vi använder oss av bibelsitsmaterialet från Slef. Kontaktperson Heidi Klemets, diakon.

Vänstugan ambulerande dagcenter torsdagar kl 10-11 i Vörå frikyrka.

Missionsringen i Vörå församlingshem på tisdagar, se evenemangskalendern. Välkomna till en trevlig stund med andakt, kaffe, handarbete, sång och mission.  Besök av olika missionärer. Kaffepengen á 5 € går till församlingens mission i Kenya. Vi träffas varannan tisdag.

Missionsträffen i Brudsunds Bykyrka. Vi träffas varannan onsdag och delar gemenskapen runt kaffebordet, sjunger, har andakt och får info från missionsfälten. Man får handarbeta om man vill, men man är hjärtligt välkommen med i gemenskapen också utan handarbete. Se kommande träffar i evenemangskalendern!

Missionscafé i Oravais församlingscenter. Vi träffas i regel varannan veckas onsdag och har ofta en inbjuden gäst med anknytning till missionsarbetet. Samlingen består av en andakt, lotteri till förmån för Kenyamissionen samt kaffe/te och dopp. Varmt välkommen med både nya och sådana som varit med förr! Se kommande träffar i evenemangskalendern!